26 Aralık 2014 Cuma

ŞANS KAVANOZU


1 haftadır fırsat buldukça yılbaşı alışverişi yapıyorum. İlk hediyeyi ise dünya güzeli kızım Zeynep'e aldım. Ne mi? Aşağıdaki ŞANS kavanozu. 

Çok acayip bir şey! İçinde 365 tane not var. Yıl boyunca her sabah birini seçiyorsun, bu notlar sana şans getirecek, yol gösterecek. 
Ben meraktan peşinen bir kaç tane şeçtim:

- Beklediğin yanıt farklı bir yoldan gelebilir. ("Bakış açını genişlet" demek istiyor.)
- Mantığının göremediğini sezgilerin görür. ("Bilinçaltını dinle" diyor.)
- Şifanı kendi içinde ara. ("Kendi kaynaklarını kendin yarat" diyor.)
- Eskiye elveda yeniye merhaba de. ("Geçmişe bakma" diyor.)
- Yaklaşımını gözden geçir. ("Hedefini kalibre et" diyor.)
- Geleceği olumlu düşüncelerle kurgula (Zihinsel Prova :))

Kağıtlardaki mesajları çok sevdim. 365 gün kavanozla koçluk:) Şaka bir yana, benim koçluk eğitimi almamın sebebi de dünyanın en tatlı ergeni olan kızımla iletişimimi kuvvetlendirmekti. 

Zeynep zaten çalışan bir annenin kızı olarak genlerine survivor yeteneği kodlanmış olarak doğdu. Kaynaklarının, yeteneklerinin hep farkındaydı. Kendi kaynaklarını kendisi yarattı. Çocuk ne yapsın? "çare benim" dedi. Kendini daha fazla gelişime odakladı. 
Ben de hep "yeter ki mutlu olsun" modunda, "kızım benim hayatım" diyerek yılları geçirdim. Oysa ki, günlük hayatın koşuşturmasında, her gün 12 saat boyunca trafikte, işte stres yükleniyorsun. Evladınla ayıracağın akşamki 2 saate ise halin bile kalmıyor. Halin kalsa bile, tahammülün gün boyu bitmiş oluyor. Yani kendine hayrın yok. E kendine hayrın olmayınca, en yakınına, evladına bile doğru düzgün hayrın olmuyor.

13 yaşında, üstün zekalı, bu harika çocukla iletişimimi kuvvetlendiren şey eğitim sonrası edindiğim koçluk becerileridir. Ben kendimi daha iyi hissettikçe ona gülümsemelerim de arttı. TEOG için zihinsel provalarımız, arkadaşlara ilişikiye koçluk, güçlü sorularıma aldığım "Annem yine koçluğa başladı" cevapları hayatım boyunca en keyif aldığım anların başında oldu. Koçluk müthiş bir süreç. Öyle bir kaç satırla anlatamam, görmek lazım.

Canım kızım, dünyam, birtanem, 2015 senin yılın olsun. Her günün diğerinden güzel, mutlulukla dolsun. Seni çok seviyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder