18 Aralık 2014 Perşembe

YÖNETİCİ KOÇ OLURSA...

Sistem çalışıyor ve ben her hafta mutlaka bir kere sinemaya gitmeye devam ediyorum. Geçen hafta sonu da "Tanrılar ve Krallar" da gece matinesindeydim.
Sonunu bildiğim bir hikayeye gitmeme rağmen bir farkındalık bekledim. Filmden bir farkındalık çıkmadı ve ben bir liderlik hikayesi seyrettim.

Filmin genelinde Musa, peygamberden ziyade bir Lider olarak tasvir ediliyor. Hiç bir mucize sergilemiyor, mucizeleri Tanrı onun yerine gerçekleştiriyor. Musa, Lider kumaşı olan bir adam. Bir halkı özgürlüğüne kavuşturmak için seçiliyor, yüzbinlerce kişiyi peşinden sürüklüyor ve istedikleri topraklara götürüyor. Adil, cesur, vakur, güler yüzlü, mücadeleci, etkileyici bir ahlak ve fazilet kahramanı. O, bir halkı yönetmiyor, onlara vizyon çiziyor. Halkı ona "Musa haklısın ama Firavun sayesinde karnımız doyuyor" dediğinde onların bakış açılarını doğru yöne çeviriyor.

Bir Koçun yaptığı da bu değil mi? Yıllardır sektörde yöneticilik yapan biri olarak aldığım Koçluk eğitiminin bana en büyük katkısı bu oldu. Koç bir yönetici olarak çalışanın kendi kararını almasını kolaylaştırdım, farklı bakış açıları kazandırdım. 

Yönetici olmak öyle kolay ki; konulan kuralları, prensipleri doğru uyguladığın zaman iyi bir yönetici olabilirsin. Oysa iyi bir lider yöneticiden farklı olduğunu bilir. Kendine, ailesine, çalıştığı kuruma vizyon çizer. Değerlere sahip çıkar. Çevresindeki herkes onun adaletine koşulsuz güvenir. Lider cesurdur, dürüsttür. Her koşul altında doğru bildiğini söyler ve uygular.  En önemlisi lider, yeni liderler yetiştirir. Yeni nesillere de değerleri aktarır.

Yönetici Koç olursa; hedefe zihinsel prova yapılır, swot analizinde ise kaynaklara koçluk. İş planının adı seyahat planı olur. Çalışanın kariyer planı yapılırken sonuçlara koçluk uygulanır. Ve hepsinden önemlisi, Yönetici Koç olursa, iyi insan yetiştirir, gerçek bir LİDER olur. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder