5 Ocak 2015 Pazartesi

SUNUM NEDİR?

31 Aralık gecesi saat 12 yi 1 geçe uyuyan biri olarak yıla hızlı başladım. Yeni yılın ilk hafta sonu şahane bir eğitim aldım, hem de sertifikalı.  
"Etkili Sunum Eğitimi". Ve bu eğitimden sonra sunum hakkında hemen tüm bildiklerimin anlamsızlığını farkettim.
Sunum Nedir? 
Sunum, Türk Dil Kurumuna göre sunma işi. Biraz daha detaylı açıklarsak, iletmek istediğimiz bir mesajı karşı tarafa direkt olarak anlatmak.  Biz profesyonel iş hayatındakiler için ise sunum; powerpoint ya da prezi demek. Firma kültürüne uygun renkleri seçeriz. İdeali 10 sayfadır. 30 punto iyidir. Grafiklerle, görsellerle özet veririz, vs, vs. 

Bunlar da okay. Bununla beraber, hem çok gerekli değil, hem de yeterli değil. Ne sunuyorsan sun. Bilgi, hedef, firma tanıtımı, hatta belki yemek,... İşte iyi bir sunumun olmazsa olmazları:
  • Doğallık, samimiyet
  • Sadelik
  • Özgüven
  • Biz bilinci
  • Disiplin
  • Emek
  • Merak
  • Hüzün
  • Mizah
  • Heyecan
Ne kadar bizden, ne kadar insanca değil mi?  Ayakların yere sağlam basacak. İçten olacaksın. Hep bir amatör heyecanı içinde olacak. Bununla beraber emek vereceksin, özenle hazırlayacaksın. Sunumun içinde hüzün de olacak, neşe de. 
Aynen koçun koçisine verdiği gibi biz mesajını vereceksin ve tüm dinleyicileri mükemmel kabul edeceksin. En önemlisi de Koç gibi sorularla etki bırakacaksın.

Gerisi zaten uzmanlığına kalmış.

Canım Rana Hocam, o kadar dopdolu, o kadar bana yakın bir eğitim verdin ki. Harika bir Pazar geçirdim. Teşekkürler...



2 yorum: