Oyun
oynamak için heyecanlı olan öğretmenler bile; sınıf içinde oyun
stratejisini uygulamak için önlerinde olan engellerin üstesinden
gelmekte çaresiz olduklarını düşünürler. Oyun ve Öğrenme Konseyi, 700
öğretmen ile yaptığı araştırmaya göre, engelleri ve nasıl üstesinden
gelineceğini aşağıdaki gibi klasifiye etmiş. recent survey
1. Yetersiz Zaman
Öğretmenlerin
%45 i oyun esaslı öğretim stratejilerinin uygulanması için yeterli
zamanları olmadığını beyan ediyorlar. Aslında konu taktiklerin ve
varsayımların değişmesi: Oyunlar günlük müfredata entegre edilebilir,
çünkü oyunlar deneyimsel bir şekilde akademik kavramları sunmak için
öğretmene kolaylık sağlar. Projelendirilmiş oyunlar mevcut faaliyetlerin
veya yeni kavramların anlaşılmasını kolaylaştırır.
2. Maliyet
Öğretmenlerin
%45 i oluşacak maliyetin kendilerini engelleyici olduğunu düşünüyorlar.
Finansal kaynakların yetersizliği, malzemeleri kendi kaynakları ile
satın almalarını gerektirebiliyor. Bu konuyu halletmek için çok kolay
değil. Bununla beraber motive öğretmenler kampanya sitelerinden bazı
opsiyonlar elde edebilirler. Ana tablet oyunları $1 ile $10 arasında
alınabilir mesela. Questimate gibi
bazı oyunlar da bedavadır. Questimate hesap yöntemlerini öğreten çok
faydalı bir oyundur. Özetle öncelikle bedava oyunlardan başlamak en iyi
çözümdür.
3. Teknik Kaynakların Yetersizliği
Öğretmenlerin
%35 i ise, oyun esaslı öğretme stratejilerini kullanamamalarının teknik
kaynakların yetersizliği sebebi ile olduğunu belirtiyorlar. Bu engel
realiteden çok algıyla ilgili. Aslında sadece bir kaç cihaz kullanarak
oldukça uzun bir yol alınabilir. Proje bazlı grup oyunları ile
öğrenciler düşünmeye yönlendirilebilir. Bir proje grubu dijital
aktiviteler yaparken, diğer grup dijital olmayan proje aktiviteleri
yapabilirler. Bu şekilde öğrenciler bir projeden diğerine yönlendirilir.
4. Müfredata Uygun Oyun Bulmanın Zorluğu
Öğretmenlerin %35 i müfredata uygun oyun bulamadıklarını söylüyorlar. Graphite, Playful Learning, ve Educade
siteleri hem sınıf düzeyine hem de geleneksel konulara göre filtreleme
imkanı sunar. Sadece müfredata uygun oyunlar yerine farklı bakış açısı
ile aynı konuyu hedef alan oyunlar bulunabilir.
5. Standart Test Skorlarına Odaklanmak
%25 ise standart test skorlarına odaklanmanın oyun öğrenmeyi zorlaştırdığını belirtiyor. PLEX Life Science suite sitesinde bilimsel standartların oyun setleri ile nasıl eşleştirildiği görülebilir.
6. Kaliteli Oyunları Nerden Bulacağını bilememek
Öğretmenlerin
%25 i de kaliteli oyunları nereden bulacaklarını bilemediklerini
belirtmişler. Madde 4 teki 3 site özel oyunlar bulmak için gelişmiş
arama seçenekleri sunmaktadır. Ayrıca How To Choose A Learning Game yazısını mutlaka okuyun.
7. Eğitim içine Oyunların Entegrasyonunun Zorluğu
Yine
öğretmenlerin %23 ü eğitim içine oyunu nasıl entegre edeceklerini
bilmediklerini belirtiyor. Her zaman oyun bazlı öğretim için yollar
bulunabilir. Oyunu eğitim içine entegre etmek için math ve humanities education, siteleri ve süreci kolaylaştırmak için de interdisciplinary learning.sitesi ziyaret edilebilir.
8. Teknolojiye Yabancılık
Öğretmenlerin
%17 si ise teknolojiye yabancı olduklarını raporluyorlar. Bununla
beraber her zaman dijital medyaya ve cihazlara ihtiyaç yok. Socratic Smackdown, sitesinde sınıfa teknoloji olmadan da oyunları entegre etmenin yolları bulunabilir.
9. Yönetimin Desteğinin Eksikliği
Yöneticilere oyun uygulamaları ile öğrencilerin standart testlerdeki başarının %12 arttığı raporlanırsa destek sağlanabilir: SRI research
10. Aile Desteğinin Eksikliği
Öğretmenlerin
%9 u aile desteğinin eksikliğini belirtiyor. Bu çok küçük bir bakış
açısı. Ebeveynlerin %57 si eğitim medyasından çocukların çok şey
öğrendiği kanısında: Learning at Home: Families’ Educational Media Use in America, Yine de yavaş yavaş başlamakta fayda var. Velilere neden bu taktiklerin kullanıldığının kanıtları ile açıklanması gerekir.Yazar:
Çeviri: İrem Balaban
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder