26 Nisan 2015 Pazar

HEDEF NE Kİ?


Adsız
Onlarca Mühendisin ve de Üniversite mezununun çalıştığı bir fabrikada yöneticilik yapıyorum. Bugün sorsam 10 senelik hedeflerinizi yazın diye, çok eminim ki, bir ikisi hariç hiçbiri, ortaya somut bir hedef çıkaramaz. Alacağım cümleleri tahmin ediyorum;
  • Para biriktirmek istiyorum
  • Kariyerimde ilerlemek istiyorum
  • Çocuğuma iyi bir gelecek hazırlamak istiyorum
  • İşimi kaybetmek istemiyorum
Para biriktirmek istiyorum diyene sormak gerek: Hangi tarihe kadar, ne kadar nakit biriktiyorsun? Bu sorunun cevabı ile hedef belirtilirse işte ancak o zaman gerçek bir hedef olur. Aksi takdirde bir dilekten öteye gidemez. Kariyerinde ilerlemek isteyen arkadaşın kafası ise iyice karışık. Akademik bir kariyer mi istiyor, ya da kendini hangi alanda geliştirecek hiç belli değil. Çocuğuna iyi bir gelecek düşünen arkadaş, bir sor bakalım çocuğuna, gelecek için planları ne? Ondan sonra ona destek olmakla ilgili hedef belirleyebilirsin.

İşimi kaybetmek istemiyorum diyene de sormak gerek: Peki ne istiyorsun? İşime devam etmek istiyorum diyecektir. Hangi tarihe kadar? Hep bu pozisyonda mı? Bu soruların cevabını veremezsen bu bir temennidir. Bir de zaten bizim insanımızın beyni hep "istemiyorum" lara odaklıdır. Hasta olmak istemiyorum, yorulmak istemiyorum, susmak, üzülmek istemiyorum. E peki arkadaşım ne istiyorsun? Misal uçak bileti alırken nereye, saat kaçta varmak istediğinizi bilmezseniz doğru bileti alıp, doğru yere ulaşamazsınız.
Hedefinize ulaşabilmeniz için de, hedefininizi kurgulayın ve yönetin. Bu hedefi nasıl olmasını istiyorsanız o hale, olabileceği en mükemmel hale getirin. Öyle bir yönetin ki, oscarlık bir filme çevirin. Bu film öyle bir film olsun ki, gişe rekorları kırsın, hedefe ulaşmanın başarının ilhamını versin.

Siz hayatınızın hem yönetmeni, hem senaristi, hem de başrol oyuncususunuz. Mecbur olduğunuzu düşündüğünüz hayatı yaşamayın, hayatın sizi oraya buraya çekiştirmesine izin vermeyin. Hayatınızın yönetmeni olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder